ASIAKASTARINAT / HUOLTO ETELÄ-AMERIKASSA

Huoltopalveluille on valtava kysyntä Etelä-Amerikassa

Toimintahäiriön iskiessä, asiakkaat ympäri maailmaa kääntyvät Koparin huolto- ja kunnossapitotiimin puoleen. Säännölliset järjestelmäauditoinnit paljastavat etukäteen, miten prosessilaitteiden viat voidaan estää. 

Maintenance audit in Arauco Chile 2022.
Huolto auditointi, Arauco Chile 2022.

Koparin huoltotiimi on hyvin tietoinen siitä, että huolto- ja konsultointipalveluille on kasvava kysyntä. Esimerkiksi Etelä-Amerikassa asiakkaat kaipaavat laadukkaita palveluita ja varaosia erityisen haastaviin tilanteisiin – sellaisiin, joihin meiltä löytyy osaamista.

Chilessä Kopar on tehnyt järjestelmäauditointeja ja katselmuksia sellutehtaissa ja sulatoissa, joiden kolakuljettimet, elevaattorit ja paineilmakuljettimet eivät toimineet kunnolla.

Vastaavaa huoltoa tarjotaan luonnollisesti muuallakin, myös lähempänä Suomea.

Auditoinnit koostuvat laitteiden tarkastamisesta sekä käyttäjien ja kunnossapitoinsinöörien haastatteluista. Tämän jälkeen tehdään johtopäätökset ja esitetään asiakkaalle arviointiraportti suositeltuine toimintasuunnitelmineen.

”Olimme todella tyytyväisiä Koparin tiimiin täällä Brasiliassa. Heidän osaamisensa oli erinomaista ja tiimi teki kovasti töitä pysyäkseen aikataulussa. Saimme myös vinkkejä päivittäiseen kunnossapitoon ja olemme saaneet tukea säätöihin myös huoltotöiden valmistuttua.”

Nathalia Brancagliao, AkzoNobelin tuotantoinsinööri

Huoltotiimi Brasiliassa

Koparin kunnossapito-osaamista on tarvittu myös Brasiliassa, jossa Veracelin Porto Seguron sellutehtaan asiakkaalla AkzoNobelilla oli ongelma vuotavan lautassuodattimen kanssa, joka oli alun perin otettu käyttöön vuonna 2004.

Prosessi alkoi tämän prosessin keskeisen laitteen tarkastuksella ja tarkastukseen perustuvalla huoltosuunnitelmalla.

Koska tämä laite on harvinainen ja erityisosaamista vaativa, asiakas halusi Koparin huoltotiimin suorittamaan suositellut huoltotyöt. Kukaan ei pystynyt korjaamaan laitetta paikallisesti. 

Suodattimen korjausaikataulu oli tiukka, koska laitos oli poissa käytöstä vain kuusi päivää. 

  

Kopar oli lähettänyt tarvittavat osat Suomesta Brasiliaan etukäteen, joten ne odottivat siellä jo tiimin saapuessa. Riskit oli minimoitu lähettämällä osia enemmän kuin tarvittiin. 

Valmistautuminen on avain onnistuneisiin projekteihin, erityisesti huollossa ja ylläpidossa, koska usein laitteen sisällä on kaikenlaisia yllätyksiä sen avaamisen jälkeen.

”Suunnittelemme aina etukäteen ja yritämme miettiä, mitä kaikkea saatamme tarvita paikan päällä. Mitä kauemmas Suomesta matkustetaan, sitä tärkeämpää on varautua kaikkiin mahdollisiin tilanteisiin”, kommentoi Koparin palvelupäällikkö Ville Mäntylä. 

Brasilian projekti sujui kuitenkin suhteellisen sujuvasti, ja pienistä eteen tulleista yllätyksistä selvittiin asiakkaan avulla. 

Kopar-huoltotiimi huoltaa pöytäsuodatinta Brasiliassa.
Kopar Service Manager

Onko sinulla haaste, joka kaipaa ratkaisua?

Anna meidän auttaa! Ota meihin yhteyttä saadaksesi lisätietoja tuotteistamme ja palveluistamme.